کوهستان

گروه کوهنوردی آدینه(آخرین روز هفته وروز خوش)

92/4/28
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٧:۱٢ ‎ق.ظ روز شنبه ٢٩ تیر ۱۳٩٢
 

 BOZKOSH


 
 
تصاویری از زنانی که در عین زیبایی عاشق همسر فقیرشان هستند
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٧:۱۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٦ تیر ۱۳٩٢
 


 تصاویری از زنانی که در عین زیبایی عاشق همسر فقیرشان هستند

.

 
.

 
.

 
.

 
.

.


.


.

 

 

.
 
.
 
 
.
 
.
 
 
 
.
 
.
 
 
 
 
 
 
.
 
.

.


واقعا" این همه اومدی پایین دنبال همچین خانومی میگردی؟

خیلی ساده ای رفیق


 
 
شعری از اُستاد شهریار
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٧:٠٦ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٦ تیر ۱۳٩٢
 
بزرگی ِ بزرگانی مثل «شهریار» را کوچکانی مثل من نباید مطرح کنند، ولی چه کنم که بزرگان، از بزرگی خودشان برای اندازه گیری بزرگی شهریار استفاده می کنند، این طوری او را کوچک تر نشان می دهند و خودشان بیش تر به چشم می آیند و شهریار می شود تابلوی تبلیغاتی آنها!
در ادبیات انگلیسی، قطعه شعری است به نام «رؤیای صلیب» که به زبان انگلیسی باستان است و نگارش آن را پیش از قرن  هشتم میلادی می دانند. برخی آن را از سروده های «کادمون» می دانند و برخی آن را به «سینووُلف» نسبت داده اند. این شعر در باره ی کسی است که در رؤیای خود صلیب مقدسی را می بیند که با آن  حضرت مسیح را مصلوب کرده اند. صلیب که آلوده به خون است به سخن در می آید که چگونه کارش از درخت و چوب بودن به جایی کشید که چوبه ی دار ِ عیسی مسیح و بعد از آن نمادی برای نشان دادن عشق عیسی مسیح به پیروانش، و هم چنین عشق پیروانش نسبت به او شد.
قریحه ی اُستاد شهریار باعث شد که او نیز چوب را به سخن درآورد. در مناظره ای که اُستاد بین منبر و دار  ترتیب می دهد، چوبی که از آن منبر ساخته اند، به چوبی که از آن چوبه ی داری ساخته اند فخر می فروشد، و چوبه ی دار در پاسخ، آنچه را که باید می گفت می گوید تا منبر بداند که آن چه را نشاید می گفت نباید می گفت!
فَسَد العالِم  فَسَد العالَم
مناظره ی منبر و دار ، شعری از اُستاد شهریار
منبر از پشت شیشه ی مسجد
چشمش اُفتاد و دید چوبه ی دار
عصبی گشت و غیضی و غضبی
بانگ بر زد که ای خیانت کار
تو هم از اهل بیت ما بودی
سخت وحشی شدی و وحشت بار
نرده ی کعبه حرمتش کم بود؟
که شُدی دار شحنه، شرم بدار
ما سرو کارمان به صلح و صلاح
تو به جُرم و جنایتت سر و کار
دار، بعد از سلام و عرض ادب
وز گناه نکرده استغفار
گفت ما نیز خادم شرعیم
صورت اخیار گیر، یا اشرار
تو قلم می زنی و ما شمشیر
غِلظت از ما قضاوت از سرکار
تا نه فتوی دهند منبر و میز
دار کی می شود سر و سر دار
هر کجا پند و بند درماندند
نوبتِ دار می رسد ناچار
منبری را که گیر و دارش نیست
همه از دور و بر کنند فرار
باز منبر فرو نمی آمد
همچنان بر خر ِ ستیزه سوار
عاقبت دار هم ز جا در رفت
رو به دَر تا که بشنود دیوار
گفت اگر منبر تو منبر بود
کار مردم نمی کشید به دار

 
 
92/4/22
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٦:۱٠ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢۳ تیر ۱۳٩٢
 

آزادکوه

 یکی از بلندترین قله‌های مرکزی البرز در استان مازندران است. اسم آزادکوه توسط محلیان ساکن اطراف برای این کوه گذاشته شده‌است و شاید دلیل این نام‌گذاری این باشد که این کوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف ارتباط ندارد. دو راه برای صعود به آزاد کوه وجود دارد. راه اول مسیر روستای کلاک بالا و راه سخت‌تر و بلندتر از مسیر روستای نسن است. صعود از راه کلاک بالا بین ۱ تا ۲ روز و صعود از راه نسن ۲ روز طول می‌کشد. هیچ پناهگاهی در هیچ‌یک از راه‌ها وجود ندارد و هر کس که قصد صعود دارد باید با خود چادر حمل کند. صعود به این کوه در زمستان آسان نیست زیرا خطر ریزش بهمن وجود دارد.این صعود از مسیر کلاک بالا انجام یافت وعکسها مربوط به این مسیر می باشد


 
 
آب بخورید در حدی که تشنگی برطرف شود ، روزه باطل نمی شود!
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٦:٤٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٢ تیر ۱۳٩٢
 
   

آیت‌الله زنجانی در فتوای جدید خود ابراز داشت: «با استناد به موثقه عمار و روایت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) که در باب 16 وسایل الشیعه از ابواب «من یصح منه الصوم» آمده است، کسانی که روزه می‌گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه‌یی که جلوی تشنگی شان را بگیرد می‌توانند آب بنوشند و در این حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد.»

به گزارش انتخاب ؛ لازم به ذکر است نظر فقهی وی در رساله عملیه به این شکل نبوده و این نظر فقهی جدید وی  است.

در همین حال روزنامه اعتماد در حمایت از این فتوا نوشت:

«آیت‌الله برقعی در پاسخ به این پرسش که این فتوا را از منظر فقه شیعی چگونه می‌بینید ابراز داشت: مشابه چنین نظراتی در فقه ما بسیار است. همانطور که معظم له به کتاب وسایل الشیعه استناد کردند باید اذعان داشت که چنین احکامی در فقه ما بسیار است. همانطور که در فقه شیعی به احکام استناد می‌شود به عقل و اجماع نیز استناد می‌شود.


 
 
91/4/14
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ۸:٢٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱٦ تیر ۱۳٩٢
 


 
 
جشن تیرگان
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٩:٠٩ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳٩٢
 

در ماه تیر هنگامی که روز تیر فرا می رسد ( 10 تیر ) ایرانیان جشن تیرگان را برگزار مینمایند . این جشن مانند تمام جشنها در نزد ایرانیان فلسفه ای تاریخی و ملی دارد که باعث افتخار هر ایرانی میگردد . طبق اسناد تاریخی و شاهنامه فردوسی هنگامی خاک زیادی از ایران در زمان پادشاهی منوچهر توسط تورانیان اشغال شده بود جنگی بین این دو کشور درگرفته که مدتها به طول انجامید و در نهایت هر دو طرف تصمیم به صلح مینمایند که قرار صلح بر این میشود که مرز ایران و توران توسط یک تیر مشخص گردد . و از آنجا که در زمان منوچهر شاه کسی جر آرش کمانیگر برتر و شایسته تر از بقیه نبود مسئولیت آن را بر عهده آرش مینهند و او بر فراز کوه دماوند رفته و با تمام نیرو و حس وطن پرستی تیری را رها میکند که در کنار رود جیحون بر روی درختی مینشیند و آنجا مرز ایران و توران میگردد . گفته شده است که بعد از پرتاب تیر آرش فوت میشود و به جهت وطن پرستی و حس ایران دوستی اش به تاریخ می پیوند به طوری که هنوز بعد از گذشت سالیان دراز آرش را مردم یکی از قهرمانان ایران میدانند .


 
 
جالب
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ۸:٠٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢ تیر ۱۳٩٢
 


 
 
92/3/31
نویسنده : غلامرضاخواجه ای - ساعت ٧:٥۳ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ تیر ۱۳٩٢